כבוד הרב אם אתה יכול לברך אותי בבקשה, לזיווג,פרנסה,בריאות.תודה - רבניםנט" />

שלח לחבר

בס"ד
רבנים.נט

ברוכים אתם בבואכם

חדשות האתר:


פינת הנשים

שלח שאלה לרבנים

הוסף שאלה


הלכות בשמירת העיניים:
מִבְחָן גּוֹרָלִי

הלכות בשמירת הלשון:
לשון הרע על מי שפגע בו

למה הבחור שעשה חסד עם החיילים מת הרי הוא שליח מצווה


שאלה:(22/07/2014)

כבוד הרב שלום!
יש לי מספר שאלות...
נאמר שאדם המתפלל שמונה עשרה ויש לידו נחש ארסי מותר לו לזוז, השאלה איך הוא ידע אם זה ארסי או לא כי אם לא אסור..?
2) אם אני במקלחת ויש אזעקה ואין סיכוי שאני אספיק להתלבש מה אני אמורה לעשות?
3) איך האדם שהלך להביא לחיילים אוכל נהרג הרי "שלוחי מצווה אינן ניזוקין"? או ש"נשמרתם מאוד לנפשותיכם" עולה על זה?
כבוד הרב אם אתה יכול לברך אותי בבקשה, לזיווג,פרנסה,בריאות.תודה

תשובה:(הרב רביד נגר)

אחותי היקרה.

א. אם הוא לא יודע אם הנחש ארסי הרי שיש כאן ספק סכנת חיים ולכן מותר לזוז.
ב. לגבי המקלחת , ראוי לצאת עם חלוק למקום מוגן יותר בבית (לשמור על צניעות)
ב. לכל כלל יש יוצא מן הכלל וכיון שניתן רשות למשחית, אינו מבחין בין צדיק לרשע
ג. אסור לאדם לסמוך על הנס גם במקרה הזה,"כל שנעשה לו נס מנקים מזכויותיו".
ד. אני לא ממש בקיא במה שקרה שם,אבל אם הוא נהרג תוך עשיית חסד זו זכות

שליחי מצווה אינם ניזוקים.
חשוב להבהיר , עשיית חסד לא מתירה לנו להכניס את עצמנו לידי ניסיון, המצווה הגדולה ביותר שאדם יכול לעשות בעולם הזה היא לימוד תורה ולמרות הכל גם הרבנים וודאי יודו שכאשר נשמעת אזעקה , כל בחורי הישיבה חייבים להיכנס למתחם מוגן , למה? הרי שליחי מצווה אינם ניזוקים? מכאן למדנו שחייב כל אדם ואפילו שליח מצווה לעשות השתדלות ולא לסמוך על הנס , כי לא כל אדם ראוי שייעשה לו נס , שיתכן מאוד שעבר על עבירות אחרות שבהם נפסק דינו אחרת.

לסיכום: כדי להבין את הנושא כדאי ללמוד אותו לעומק ולא לסמוך על סיסמאות ו\או אמירות שטחיות , כמו כן לכל אדם יש חשבון ארוך עם ה' יתברך , לא שופטים אדם רק על פעולה אחת שעשה , אדם נמדד על פי פעולות רבות שעשה , האם עבר על עבירות של "כרת" , האם עבר על איסורי תורה חמורים , מי יודע? נסתרות דרכי ה'. 
בכל אופן , במקרה הנ"ל אם מדובר באדם שנהרג ע"י פעולת טרור , לעניות דעתי יש לו מקום מיוחד בשמים ואולי אפילו במחיצתם של הרוגי מלכות ואז ודאי שלא ניזק שהרי למדו שהרוגי מלכות,אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן ובפרט כשעשה חסד

הערה: אם הגזירה נחתמה בדם אי אפשר לבטלה , אם היא נגזרה בטיט אפשר לבטלה , במקרה של המן הרשע , המן גזר על היהודים לאבדם. לאבדם = אותיות לא-בדם מכאן למדו חז"ל שהגזירה לא נגזרה בדם ומכאן שאפשר לבטלה.







.





שלח לחבר
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0