(לאחר 12 חודשים) או ב-ט' בחשוון
(לאחר 13 חודשים) תודה - רבניםנט" />

שלח לחבר

בס"ד
רבנים.נט

ברוכים אתם בבואכם

חדשות האתר:


פינת הנשים

שלח שאלה לרבנים

הוסף שאלה


הלכות בשמירת העיניים:
נוֹתֵן כֹּחוֹת

הלכות בשמירת הלשון:
לשון הרע בכל אופן המבזה את חבירו

אזכרה בשנה מעוברת - מתי עושים סעודה?


שאלה:(18/09/2016)

שלום הרב. בן דודי נפטר ב-ט' בחשוון תשע"ו. מאחר והשנה
הייתה שנה מעוברת רצינו לדעת האם אזכרת השנה אמורה
להיערך ב-ט' בתשרי (לאחר 12 חודשים) או ב-ט' בחשוון
(לאחר 13 חודשים) תודה

תשובה:(הרב רביד נגר)

אח יקר, בשנה מעוברת יש שלושה תאריכים חשובים.
א) אחרי 11 חודש. ב) אחרי 12 חודש  ג) ביום השנה
א) בט' אלול ב) ט' תשרי  ב) ט' חשוון  - אלה התאריכים
לא צריך לעשות בכולם סעודות , אבל כן חשוב לעשות
קדישים ותפילות לעילוי נשמת הנפטר בתאריכים אלה

מנהג הספרדים בשנה הראשונה ללכת לפי תאריך סיום
שנים עשר חודש. כיון שאז ודאי נגמר דינו של הנפטר.
(רבי חיים פאלאג'י, בשו"ת נשמת כל חי יו"ד סי' עב; וכך פסק בילקוט יוסף,
אבלות סי' ל ס"ז, והוסיף שרצוי לעשות אזכרה גם בתאריך הפטירה, אבל
התאריך העיקרי הוא סיום שנים עשר החודשים, וכן כתב הרב מוצפי,
שו"ת מבשרת ציון סימן כה)


מנהג האשכנזים לעשות את האזכרה בתאריך הפטירה,
ט' חשוון
 (פתחי תשובה יו"ד סי' תב סק"ג; גשר החיים פל"ב סעיף ט)

לסיכום: יש בזה מחלוקת בין ספרדים לאשכנזים , לדעת
האשכנזים יש לערוך את האזכרה בתאריך הפטירה בלבד
לדעת הספרדים יש שלושה תאריכים , החשוב שבהם הוא
סוף יב' חודש שם תעשו סעודה. ובשאר התאריכים תעשו

לימוד , קדיש ותפילה. 

נ.ב - אם עלולה להיגרם מחלוקת וחלק מהציבור נהגו
לערוך סעודה אחרי 11 חודש , אין טעם לבוא לידי ריב
ומחלוקת , אפשר לקיים את הסעודה אחרי 11 חודש
אבל חשוב שגם בשני התאריכים הנוספים תעשו לימוד.
...
   
...




שלח לחבר
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0