שלום, בשעה טובה ומוצלחת ילדתי אתמול 30/4 בשעה 10:25 את ביתי.
אודה לעזרתך בבחירת השם. אנו מתלבטים בין השמות עומר עמנואל
ועלמה. ההורים גלינה וליאור. תודה - רבניםנט" />

שלח לחבר

בס"ד
רבנים.נט

ברוכים אתם בבואכם

חדשות האתר:


פינת הנשים

שלח שאלה לרבנים

הוסף שאלה


הלכות בשמירת העיניים:
אֲנִי נִזְהַר

הלכות בשמירת הלשון:
סיפור רכילות לקרובים

איזה שם הכי מומלץ? עלמה,עומר או עמנואל?


שאלה:(21/06/2018)

שלום, בשעה טובה ומוצלחת ילדתי אתמול 30/4 בשעה 10:25 את ביתי.
אודה לעזרתך בבחירת השם. אנו מתלבטים בין השמות עומר עמנואל
ועלמה. ההורים גלינה וליאור. תודה


תשובה:(הרב רביד נגר)

שלום וברכה.
השם עומר הוא שם זכרי ואינו מומלץ כלל וכלל. 
עומרי היה מלך רשע שהגדיל לעשות הרע בעיני ה'.
וכיום כל מי שנקרא עומר, קוראים לו בשם חיבה: "עומרי"
(וכבר נפסק בשו"ת עשה לך רב חלק ט', סימן טו' שאין להשתמש בו)
ולכן לכתחילה לא הייתי משתמש בו, בדיעבד מי שכבר נקרא
כך, לא חייב לשנות את שמו כיון שעומרי הוא ביטוי של אהבה
אנת עומרי , אתה האהוב שלי, האלומה שלי , האור שלי וכו'.

השם עמנואל לזכר הוא שם מקסים , לנקבה לא הייתי ממליץ
מכמה סיבות, סיבה ראשונה צירוף אותיות "אל" בשם של בת
לא תמיד מומלץ ויש שיגידו שהוא מסמל דין. והעידו בפני וגם
קראתי בספרים, שבנות עם צירוף "אל" מתמודדות עם המון
קשיים ועיכובים. ובפרט השם בת-אל. שגדולי הרבנים היו 
נוהגים להוסיף לו את השם "אפרת". אולם, אם שני בני הזוג
ממש מתעקשים על השם הנ"ל אפשר לתת אותו גם לנקבה.
אני באופן אישי פשוט לא ממליץ לתת לנקבה שם זכרי כיון
שהוא עלול להקנות לה תכונות גבריות. והדברים ארוכים.

השם עלמה - אפשר להשתמש בו. כיון שיש לו אזכור במקרא
אבל אני באופן אישי הייתי מציע להשתמש בשם עמוק יותר
כדי לחבר את הילדה לדמות מקראית מובהקת כמו שרה
רבקה רחל ולאה לא חסרות דמויות טהורות וקדושות במקרא
אם אינכם מתחברים כלל וכלל לשמות של אמותינו הקדושות
אז אפשר להשתמש בשם עלמה. אבל תקראו בבקשה את 
ההרחבה שעניתי בנושא השם הנל: "השם אלמה או עלמה"

לסיכום: שם ששניכם מאוד אוהבים אפשר להשתמש בו ולא
לחשוש משום דבר כל זמן שמדובר בשם של אדם ולא בשם
סתמי. כמו כן חשוב שזה לא יהיה שם של רשע. כל מה 
שנותר לי לאחל לכם זה המון הצלחה בהמשך והמון מזל טוב

נ.ב - שמעתי כמה וכמה פעמים מאנשים שהלכו להתייעץ עם
הרב קנייבסקי הי"ו שהוא עוקר כל שם שלא מופיע במקורות
או שם שאינו שם של אדם. כמובן שרוב הפוסקים אינם חוששים
לזה, אבל אם יש גדול דור שכן חושש, לכתחילה ראוי לחוש
לדעתו ולתת שם מקראי של אדם. (שמופיע במקורות)
...

  
...




שלח לחבר
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0