שלח לחבר

בס"ד
רבנים.נט

ברוכים אתם בבואכם

חדשות האתר:


פינת הנשים

שלח שאלה לרבנים

הוסף שאלה


הלכות בשמירת העיניים:
זֶה מְעַנְיֵן

הלכות בשמירת הלשון:
לשון הרע למי שכבר שמע אותה קודם

קעקוע זמני


שאלה:(00:00:00)

שלום כבוד הרב, בדור שלנו יש הרבה שיטות לאיפור קבוע, שנשאר למספר שנים, רציתי לדעת מה ההלכה בנוגע לקעקוע באותה שיטה, הכוונה האם מותר לעשות קעקוע בגוף (לא גבות או שפתיים) פשוט בשיטה של איפור קבוע שיורד לאחר מספר שנים

תשובה:(הרב רביד נגר)

כך ראיתי שענה חכם מנשה ישראל: 

משני הבטים שונים יש לדון באיפור הקבוע. יש בכך נידון לגבי איסור קעקוע ויש בכך גם בעיה לגבי חציצה בטבילה. האיפור מתבסס על החדרת פיגמנטים ידידותיים וטבעיים בעלי צבע אל מתחת לפני העור, כדי שישאר שם למשך זמן ארוך. בשכבת העור העליונה (האפידרמיס) עשויה כידוע עפ"י ספרי הרפואה והמדע מחמש שכבות של תאים המונחות זו על גבי זו. ארבע שכבות עליונות דוחפות זו את זו ומתחסלות בפרק זמן הנע בין 20 ל - 25 יום.

אילו הונח הצבע על ארבע השכבות העליונות של האפידרמיס הוא היה מתחסל גם כן באותו פרק זמן, לפיכך מחדירים את הצבע מתחת לאותן שכבות בפעולה חודרנית במחט חשמלית שמטבעה היא כירורגית והיא מתבצעת בסביבה בטוחה וסטרילית. כשהכל מתנהל כשורה גורם התהליך לירידת כמות מועטה של דם.

יתכן שעל ידי ההחדרה הפנימית ניצלים מחשש של חציצה בטבילה, אולם לעומת זה, בהחדרה פנימית מתעורר איסור לאו מן התורה של כתובת קעקע, ולכן אסור לעשות איפור קבוע, זוהי דעת רוב הפוסקים. אולם אם האיפור כבר נעשה והשאלה הוא רק לעניין חציצה בטבילה, יש להקל בדבר, כן הוא דעת הראשל"צ הרב מרדכי אליהו שליט"א, אולם במשך הזמן, כשהאיפור מתחיל לדהות והאשה מקפידה על כך, יש בכך חשש לחציצה.


 

תגיות:



שלח לחבר
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0