שלח לחבר

בס"ד
רבנים.נט

ברוכים אתם בבואכם כז תשרי התשעה

חדשות האתר:


פינת הנשים

שלח שאלה לרבנים

הוסף שאלה


הלכות בשמירת העיניים:
לְהַפְסִיד בִּגְלַל

הלכות בשמירת הלשון:
סיפור רכילות על קטן

הרב ארז מלכא - הלכות חול המועד

הרב ארז בשיעור מסכם על הלכות חול המועד

לצפייה בסרטון
הרב ארז מלכא - הלכות חול המועד - הרב ארז בשיעור מסכם על הלכות חול המועד
הרב ארז מלכא

קטעי וידאו חדשים

New Video Clips


דרשות הצדיק

New Videos from tzadik


דרשות לנוער

New Video for Youth


קצרצרים לנוער

shourt Videos for Youth


שאלות ותשובות

FAQ

יש לי חבר כבר חמש שנים ואין מצב שאנחנו מתחתנים


שאלה:(19/10/2014)

שלום רב הרב רביד, אני פונה אלייך בנושא פגם הברית ואני מבקשת שתיתן לי עצה כיצד להתמודד עם זה, יש לי בן זוג כבר 5 שנים ואנחנו שנינו שומרי שבת ובתהליך חזרה בתשובה העניין הוא שכל פעם שאנחנו מנסים לשמור על צניעות זה מחזיק תקופה של 3 חודשים ואז אנחנו שוב נופלים. שנינו רוצים מאוד להתחזק אבל מאוד קשה לנו להישמר, אני יודעת שלהתחתן זה סוג של פתרון אבל כרגע אנחנו לא ממש חושבים על זה שנינו צעירים בכדי להתחתן. אודה לעזרתך יום טוב.

תשובה:(הרב רביד נגר)

אחותי היקרה , אם חשקה נפשך להקים בית של תורה , לא זו הדרך לעשות רצון ה'.
הסיטואציה שאת מתארת ממש לא פשוטה , מצד אחד אני מניח שאת מאוד אוהבת את בן הזוג שלך , מצד שני אני מניח שאת ובן הזוג שלך רוצים להקים בית כשר ונאמן.
כדי להצליח לעשות רצון ה' , צריך להימנע מכל מה שמצער את ה' יתברך , אחד הדברים שמצערים את ה' יתברך ביותר היא הזימה והזנות , איני יכול להרחיב על כך את הדיבור במסגרת תגובה זו , אך אם תרצי ללמוד את הנושא בהרחבה צירפתי לך סרטון בנושא.

בכל מקרה להלן התייחסות נקודתית למקרה המדובר.
א. כדי להצליח לשמור ברית וצניעות צריך להימנע מניסיונות מיותרים.
ב. כל זמן שאתם יוצאים יחד ולא שומרים על גדרי הייחוד , סביר להניח שתפלו.
ג. העובדה ששניכם עדיין צעירים נמרצים ונלהבים , גורמת לניסיון להיות יותר קשה.

לסיכום: אם אתם באמת רוצים להקים בית של תורה , תקבלו על עצמכם בראש ובראשונה לקבוע עיתים לתורה , ללכת לשיעורי תורה וללמוד המון מוסר והלכה, כך תבינו בעצמכם מדוע הניסיון שלכם כל כך קשה ומדוע אין סיכוי סביר לשרוד אותו בלי לגדור גדרים. צפו בקטעים המצורפים ואני בטוח שתקבלו המון נקודות למחשבה, יחד.
 





.






שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

coming soon 2 israel - i dont know where to learn


שאלה:(19/10/2014)

שלום הרב רביד אתה צדיק אמיתי כל הגן עדן שלי זה שלך! לפני שעה וחצי אמרו לי שיש לי פחות מיום להחליט אם אני רוצה לעבור לישראל או לא ואני לא יודעת מה לעשות כבר הייתי בארץ והילדים שם גרמו לי להתבייש בזה שאני דתייה אפילו שזה הארץ של היהודים! גם פה לא טוב לי בכלל כל מה שאני יעשה רק יהרוס לי ת'חיים אני רק רוצה לבחור מה פחות יהרוס לי תחיים ואני לא יודעת אני רק בת 14 ואני צריכה עזרה יש סיכוי שתדבר איתי ותעזור לי להחליט אם לעלות לארץ או לא?

תשובה:(הרב רביד נגר)

אחותי היקרה.

א. אני מקווה שעדיין לא עברה שעה וחצי חח ,,,
ב. בכל מקרה , אני צריך עוד פרטים כדי לעזור לך לקבל החלטה.
ג. חשוב מאוד שתכתבי לנו לאיזה מסגרת את שייכת כדי שנברר לך.
ד. בארץ יש המון מסגרות , יש מסגרות טובות יותר ויש טובות פחות.
ה. ההצלחה שלך תלויה אך ורק בך , בהתנהגות שלך וברצון שלך להצליח

לצערנו הרב המצב של בני הנוער בארץ לא קל , אבל בחו"ל המצב לא יותר פשוט.
כתוצאה מהליך הגלובליזציה , לא משנה אם אדם נמצא בארץ או בחו"ל הוא חשוף לכל כך הרבה גדג'טים ומכשירים שמחברים אותו בלחיצת כפתור לכל העולם (לטוב ולרע)
ולכן הסיכוי היחיד לשרוד את המציאות הבלתי אפשרית שבה אנו חיים היא היכולת לשמור על צביון רוחני , להתאפק ולהתחבר לקבוצה טובה. רק כך אפשר לשרוד כאן.
וכמו שבווטסאפ יש מגוון רחב של קבוצות וכל אחד בוחר לאיזה קבוצה להתחבר , כך בחיים , לכל אדם יש אפשרות בחירה , כל אדם יכול לבחור אם להיות חלק מקבוצה תורנית טובה , או להיות חלק מקבוצה חופשית שבה לא מכבדים את ההלכה והיהדות
הבחירה בידיים שלך,,, אני מציע שתאפשרי להורים שלך לעזור לך לבחור בחירות נכונות כי את עדיין צעירה ואינך מודעת לסכנות האורבות בחוץ,, אני מקווה שזו אופציה

לסיכום: מצד אחד כל מקום יש לחץ חברתי , בכל מקום יש ניסיונות , היתרונות של ארץ הקודש הם שבארץ יש קדושה שאין בחו"ל. מצד שני תלוי באיזו מסגרת לומדים , אם בארץ מקבלים אותך למסגרת חופשית ובחו"ל את במסגרת תורנית , ודאי שעדיף להישאר ללמוד בחו"ל , אבל אם יש לך אפשרות להתקבל למסגרת טובה בארץ , אז וודאי שעדיף ללמוד בארץ הקודש. בכל מקרה , תצרי איתנו קשר בצור קשר שבאתר.






.








שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

בחירת שם לבת ראשונה - מה דעתך על השם ליאל?


שאלה:(19/10/2014)

שלום הרב רביד, בעז"ה אנחנו מצפים לבת (הריון ראשון) אחרי זמן רב וקשיים רבים. חשוב לי מאוד שלשם שניתן לה תהיה משמעות חזקה, נכונה ושהוא יביא לה מזל והצלחה.
כמו כן חשוב לי מאוד שהשם יכיל את המילה/אותיות "אל".
חשבנו על 3 שמות שכרגע עומדים על הפרק והייתי שמחה לדעת איזה שם יותר מתאים ובעל משמעות.
השמות שחשבנו עליהם הינם: לי-אל, דניאל, אלינוי.

תשובה:(הרב רביד נגר)

שלום וברכה.

התייחסות נקודתית.
דניאל
- אין מן הראוי לתת לבת שם של זכר , דניאל הוא שם זכרי ועדיף שם נקבי לבת
דניאל - סיומת "אל" בשם זכרי מעידה על רחמים , בשם נקבי יש שחששו להשתמש בה.
ליאל - שם מקסים, אבל גם הוא שייך לבנים ובנות - הרבנים לא ממליצים עליו.
אלינוי - זה שם נחמד מאוד, אבל השמות הטובים הם שמות בעלי אזכור מקראי, עדיף.

בנוגע להוספת שם אל לשם של בת.
יש הסוברים שהוספת "אל" לשם של בת זה לא דבר מומלץ. (ויש שסברו שמעורר דין)
הוספת "אל" לשם של בן עשויה להטות את השם לכיון של רחמים, כי אותיות, מלאכת סופר הם אותיות של רחמים (לכן יש שנוהגים להוסיף אותם בשמות הבנים) זה לא אומר שיש איסור להוסיף אותם לשם של בת, פשוט לכתחילה לא ממש מומלץ, ורק מי שבקיא מאוד בסוד השמות יודע מתי אפשר להוסיף "אל" בשם נקבי ומתי לא, והיות ואין לנו ידע בנסתרות
ראוי לשאול אדם ירא שמים בעל רוה"ק שבקיא בסוד השמות (קשה מאוד למצוא אחד כזה היום)

בנוגע לשמות שמסרת לבחירה, לדעתי אלינוי עדיף, אבל תנסו לחשוב על עוד שמות, רצוי שמות שמסתיימים באות ה', ורצוי לקרוא את הטיפים שכתבתי בתגובה הבאה:
"בחירת שם לילד - טיפים בנושא שמות ואותיות - כדאי לקרוא"






שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 5 מתוך 5, דרגו 39

שם לבת - מה כדאי יותר? נועה - שי - שי לי - אביב?


שאלה:(19/10/2014)

שלום כבוד הרב, אשמח לעצה אמי צריכה ללדת בעזרת השם בת ב א' באלול הילדה הזאת היא ממש נס עבורי ויש לי כמה שמות אך ההתלבטות קשה נועה, שי, שי לי, (לגבי נועה יש לי קרובת משפחה נועה בחורה מדהימה), אביב, אשמח לעצה ממך ואם יש לך עצה לגבי לידת בת ב א' באלול אשמח לעוד הצעות תודה רבה

תשובה:(הרב רביד נגר)

שלום וברכה.

מעיקר הדין אין שום בעיה עם השם שָי-לי (כשמשמעותו מתנה) אולם יש שחששו מסיומת
"לי" , שהרבה נוטים להימנע ממנה , עיון בסעיף ו' יועיל כדי להבין מדוע. בכל מקרה , אם
שניכם אוהבים את השם, אפשר. 

עצה טובה.

תמיד תשתדלו לבחור לילדים שלכם שמות שיש להם ביסוס ואזכור מקראי , אין דבר טוב יותר מזה , כל השמות החדשים שלא מוזכרים בתנ"ך הם שמות שאין דעת חכמים נוחה מהם , שהרי בזכות שלא שינו את שמם זכו ישראל להיגאל , היום שי-לי , מחר שילָה , מחרתיים שֶלי , מה עם שרה? שכחנו ממנה? אני לא אומר שאסור להשתמש בשמות אחרים , אבל אין ספק ששם עם אזכור מקראי הרבה יותר מועיל והרבה יותר ראוי לבת מלך

התייחסות נקודתית:
א. המון מזל טוב
ב. שתהיה לידה קלה
ג. נועה זה שם מצויין לדעתי
ד. נועה ר"ת - ניסים ונפלאות עשה ה'.
ה. שי - שם קצר מדיי יש בו רק 2 אותיות - לחצו כאן
ו. שי לי - סיומת לי לא מומלצת בשם לכתחילה - לחצו כאן
ז. אביב - שם זכרי - לא כדאי לתת לבת שם זכרי - לחצו כאן
ח. לקריאת טיפים נפלאים נוספים כנסו: "איך בוחרים שם - רביד"







.








שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

איפה אפשר להשיג את הוידוי של רבי יהודה פתיה שמועיל לתיקון על חטאים?


שאלה:(15/10/2014)

הרב אני ממש לא מרגיש טוב, הלכתי לרב גדול והוא אמר לי שכדאי מאוד שאקרא את הוידוי של רבי יהודה פתיה וזה ירפא אותי מהחולי ויועיל לי מאוד. הרב יודע באיזה וידוי מדובר? האם כדאי להגיד אותו או שלא שייך?

תשובה:(הרב רביד נגר)

אחי היקר...

א. הוידוי מופיע בספר "מנחת יהודה" (עמודים 179-180)
ב. לפני הוידוי מופיע סיפור מצמרר בהקשר לוידוי המוזכר
ג. הספר נקרא: "הרוחות מספרות" (ספר דיי מפחיד - לא לילדים)
ד. אם הרב אמר לך לומר את הוידוי כנראה שהדבר יועיל לך מאוד
ה. הוידוי הזה מועיל לכל אדם (גבר\או אשה) וראוי להתענות יום אחד ולאומרו
ו. מי שלא יכול להתענות יפדה תעניתו בצדקה (כפי המוזכר שם) אך טוב יותר שיתענה
ז. מומלץ לרכוש את הספר הנ"ל יש בו חידושים רבים וסיפורים מרתקים (למבוגרים בלבד)

להלן נוסח הוידוי כפי שמופיע בספר...
עננו אבינו עננו ביום צום התענית הזה כי בצרה גדולה אני על כי עוונותי עברו ראשי וכמשא כבד כבדו ממני. טבעתי ביון מצולה ואין מעמד, באתי במעמקי מים ושבולת שטפתני. יראה ורעד יבוא בי בעת עמדי להתפלל לפניך על רוע מעשי אשר עשיתי. בושתי וגם נכלמתי להרים אלהי פני אליך, כי עונותי רבו למעלה ראש ואשמותי גדלו עד השמים. לך ה' הצדקה ואלי בושת הפנים. מה אענה ומה אומר מה אדבר ומה אצדק. כבן סורר ומורה הייתי לפניך, ולא שמעתי אל מצוותיך הקדושים, ולדבריך לא הטיתי אזני, ועברתי על מצוות עשה ועל מצוות לא תעשה. עברתי על כריתות ומיתות ב"ד, עברתי על דברי קבלה ודברי סופרים, ופגמתי במדות העליונות וקלקלתי צנורות השפע, וגרמתי בעוונותי להפיל נצוצות הקדושה במעמקי הקליפות, ונתתי כח בקליפות להתחזק ולעלות למעלה להאחז ולינק מן הקדושה. וגרמתי בעוונותי לעקור ולהכרית את נפשי הקדושה ממקורה העליון מארץ החיים, ולהורידה אל ירכתי בור, בורות נשברים אשר לא יכילו מים. אוי ואבוי עלי, אהה על נפשי. על מי אנוס לעזרה, ואנא אפנה לישועה. בושתי וגם נכלמתי, כי נשאתי חרפת נעורי. אבל גלוי וידוע לפניך ה' אלהי ואלהי אבותי כי לא במרד ובמעל עשיתי ולא להכעיסך נתכוונתי, רק יצרי גבר עלי ומעשה שטן הצליח כי הוא מאש ואני מבשר ודם. והוא אשר הסיתני ופיתני לעבור על מצוותיך, ונסכלתי ועשיתי עוון זה אשר ...

(בהגיעו פה יתוודה בלחש על עוון אשר הוא צם ומתענה בשבילו)
 
ועתה אני בוש ממעשי ומוכלם אני מעווונותי. ומתנחם ומתחרט אני על כל מה שחטאתי ועויתי ופשעתי לפניך מעודי ועד היום הזה. עזבתי את דרכי הרעים ואת אורחותי המקולקלים דכתיב יעזוב רשע דרכו ואיש אוון מחשבותיו וישוב אל ה' וירחמהו ואל אלהינו כי ירבה לסלוח. ובאתי בלב נשבר ונדכה, להתנפל לפני כסא כבודך ולדפוק על שערי רחמיך ולבקש ממך מחילה וסליחה וכפרה, כי אל מלך חנון ורחום אתה, וימינך פשוטה לקבל שבים. אנא ה' סלח נא לחטאים ולעוונות ולפשעים אשר חטאתי ועויתי ופשעתי לפניך מעודי על האדמה ועד היום הזה. ואל תבוא במשפט את עבדך כי לא יצדק לפניך כל חי, כי אתה ה' טוב וסלח ורב חסד לכל קוראיך. ואל נא תבזה ענות עני אשר עניתי בצום נפשי, ברכי כשלו מצום ובשרי כחש משמן, ויהיה חשוב ומקובל ומרוצה לפניך מיעוט חלבי ודמי אשר נתמעט היום בתעניתי כחלב ודם הנקרב על גבי מזבחך הקדוש. וברוב רחמיך וחסדיך, הודעתנו על ידי עבדיך לתקן את פגם נפשינו במספר ובמפקד שמות הקדושים אשר פגמנו בהם. וגלוי וידוע לפניך כי חפץ הייתי לעשות תיקון זה בכל לב, אך אין בי כח וכשל כחי להתענות שמונים וארבעה ימים רצופים זה אחר זה. ולכן אני מפריש צדקה לפדיון תעניות אלו, ותהיה חשובה ומקובלת הצדקה שאני נותן לפדיון תעניות אלו כאילו התעניתי. וכל התיקונים וברורי נצוצות הקדושה הראויים להתברר ולצאת על ידי התעניות יהיו מתבררים ויוצאים על ידי הצדקה של פדיון התעניות. ואתה ברחמיך הרבים תטהר את הפגמים ואת הכתמים אשר נעשו בגופי ונפשי רוחי ונשמתי, וכל נצוצות הקדושה שנפלו בקליפות ע"י חטאתי ונבראו מהם משחיתים מחבלים כרמים, יהי רצון מלפניך שימותו כל אותם הקליפות ויחזרו כל נצוצות הקדושה במקום שרשם, בעולמות העליונים למען שמך הקדוש (חבו) הרמוז בר"ת חיל בלע ויקיאנו מבטנו יורישנו אל, ומפסוק חלקם בחיים וצפונך תמלא בטנם, ולמען שמך הגדול (ביט) הרמוז בר"ת בזרועו יקבץ טלאים. ותשמע את תפלתי ועתירתי למען שמך הקדוש (אראריתא) כי אל שומע תפילות ותחנונים אתה, ברוך שומע תפילה.
 
יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי.

(הוידוי מופיע בספרו של ר' יהודה פתיה בעמוד 179 ובעמוד 180 ומומלץ מאוד לעיין שם בדברי הרב, כדי לידע כיצד היא הדרך לעשות תשובה על חטאיו)
 
אם החטא שעליו אתה מדבר הוא פגם הברית , בקרוב נמסור שיעור נפלא שיועיל מאוד
לכל מי שפגם את הברית ויתן בידו כח לידע כיצד להינצל מהעוון הרע הזה. אולם , חשוב לי
לציין שכל התיקונים למיניהם שייכים באדם יציב שכבר נמצא בתלם שנים ולא בחוזר בתשובה שרק לפני חצי שנה עשה תשובה. שהרי רמוז באשת חיל:
"לא תירא... כי כל ביתה לבוש שנים" , והסברנו בשיעורים שרק מי שנמצא בתשובה כבר
תקופה ארוכה שייך בו תיקון. אם נשלח בעלי תשובה טריים לערוך תיקונים ולשלם כספים
זה רק ישבור וייאש אותם ועוד שעלולים ליפול בנקל לאחר התיקון ולכן החכמה היא לידע למי לתת תיקון ומתי. ורק אדם אשר הוא יציב כבר כמה שנים והקים בית וכיוצב' שייך בו תיקון (כך שמעתי מרבותיי) ברוך תהיה מקווה שהועלתי.




שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 5 מתוך 5, דרגו 1

רק רציתי לומר לרב שאני אוהב אותו


שאלה:(11/10/2014)

רק רציתי לאחל לרב חג שמח ולומר לרב שאני אוהב אותו מאד השיעורים מאוד עוזרים לי ומחזקים אותי , כבר הכרתי לכל החברים שלי את האתר. ורציתי לשאול אם יש שיעור בחול המועד?

תשובה:(הרב רביד נגר)

אחי היקר.

א. חג שמח ומבורך לך ולכל גולשי אורלנוער
ב. שמחתי לשמוע שאתה אוהב את האתר ומפיק ממנו תועלת
ג. בחול המועד לא מתקיימים שיעורים , חשוב לנו שתבלו עם המשפחה
ד. מי שהיה לו שיעור קבוע , בזמן של השיעור הקבוע ילמד מוסר ותורה בשעה הזאת

לסיכום: חג כשר ושמח , לא לשכוח היום (יח' בתשרי) זו הילולת רבי נחמן מברסלב , לא לשכוח להדליק נר לזכות האושפיזין משה רבנו ולזכות רבי נחמן מברסלב שהיום פטירתו
אני מצרף לכם סרטון נפלא על מעלת התיקון הכללי , צפו בו לזכות מוהר"ן ויועיל לכם מאד







.



תגיות:



שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 4 מתוך 5, דרגו 3

הפסקתי להאמין בגלל כל מה שקורה לי בחיים !


שאלה:(10/10/2014)

אני בן 21 , לאחרונה קרה לי משו ירדה לי האמונה בגלל כל מה שקרה לי בחיים עד היום , התחלתי לנסוע בשבת לראות טלויזיה בשבת . אני רוצה להאמין לא רוצה להפסיד את האמונה ובטוח שאלוקים לא אוהב את זה שאני נהייתי חילוני . בבקשה עזרה עצות משו להתחזק ?

תשובה:(הרב רביד נגר)

אחי היקר...
א. הצטערתי לשמוע שדווקא עכשיו בחג שמסמל את האמונה בחרת להתרחק.
ב. אני לא יכול לדון אותך , אין לי מושג מה עובר אליך , אני מניח שקשה לך מאוד אחי.
ג. עמוק בלב אתה יהודי טהור שבסך הכל מתקשה להחזיק מעמד מול כל הניסיונות.
ד. אם כששמרת שבת הרגשת רחוק מה' , כשתחלל שבת אתה רק מתרחק יותר אחי...
ה. הישועה לא תבוא מחילול שבת ובטח ובטח שלא מהטלוויזיה נשמה , להיפך חלילה.

מה עליך לעשות?
1) אני רוצה שתפתח את ספר קהלת ותעבור עליו עם המפרשים כל השבת אתה תוקסם
2) שלמה המלך שהיה האדם החכם ביותר עלי אדמות יתן לך עצות טובות , תקרא הכל
3) תעבור עליו עם התרגום ועם רש"י - אני מקווה שתבין קצת את לשון התרגום. מדהים!
4) בלי קשר אני מצרף לך כמה קטעים שאין לי ספק שאם תראה אותם תתחזק באמונה
5) כמו כן אם לא קשה לך אשמח אם תראה את השיעור האחרון מסוכות - לחץ כאן






.





שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

השיעור האחרון על מעלת חג הסוכות וחול המועד היה פשוט מרתקקקקק


שאלה:(10/10/2014)

הרב אני חייבת לכתוב לך..כבר חודשיים אני מפספסת את השיעורים שלך ברחובות בגלל שהשידור החי אצלי במחשב לא עובד..כל חצי דקה הוא נתקע ואני לא יכולתי לראות ככה אז לא ראיתי ושידורים חוזרים גם היו נתקעים לי..והייתי מאד מיואשת מכל מה שקשור לשיעורים שלך הרב..
אבל ברוך השם, אתמול השידור החי עבד מצויין!!!זכיתי לראות את כולו ברצף!! וממש ממש נהניתי היה שיעור מהמםםם!! תודה רבה!! כל כך התגעגעתי לשמוע אותך.. חג שמח הרב!!

תשובה:(הרב רביד נגר)

אני שמח לשמוע אחותי היקרה , בכל מקרה , אם משהו לא עובד לך , תוכלי תמיד לצפות בשידורים החוזרים שעולים לאתר , השיעור האחרון עדיין לא עלה לאתר אבל הוא כן מופיע
בערוץ שלנו ביוטיוב , אני מקווה שבקרוב נעלה אותו לאתר.

כרגע מי שרוצה לצפות בשיעור המרתק האחרון שהתקיים ברחובות על חג הסוכות
שפשוט ילחץ על הקישור הבא: "מעלת חג הסוכות וחול המועד - שיעור מצחיק ומחכים"

קיבלנו המון תגובות על השיעור , היה שיעור מאוד משעשע ומרתק ואין לי ספק שכל מי שיצפה בו יתחזק מאוד , בלי קשר אחרי החגים יעלה האתר החדש אז יהיה הרבה יותר
פשוט, בשורות טובות צדיקה, תמשיכי לצפות בשיעורים שבאתר ובשידורים החיים ואם יש בעיות תעדכני אותנו ונעזור לך.




שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

לרב ולאתר - רציתי להגיב על הביקורת שכתבו עליך באתר


שאלה:(07/10/2014)

עכשיו אני בחופש (בבית) קפצתי לאתר אורלנוער
ראיתי עכשיו את התגובה של "הביקורת בונה" אני חושבת שיש מקום להבין את האנשים שחושבים, איך אדם כמו רביד נגר המתנהג כמו רב, בהרצאות מתנהג בצורה קצת נערית ומצחיקה ומשתמש בביטויים וסלנגים, אך אל תשכחו שבראש ובראשונה האתר הזה הוא אור לנוער הפונה לנערים, מה שמצדיק את הגישה הזו ובזכות הגישה הזו בזמנו כשהייתי בת 14 וחצי והיתה לי סלידה מעולם
התורה והרבנים לדאבוני, הדרך היחידה שמשכה אותי לשמוע קצת ולהבין זה דרך הרב רביד,
שדיבר בגובה העיניים, יש הרבה רבנים היום ברוך ה', ישנם נערים שמתחזקים מרבנים אחרים שלא פונים רק לנוער, אך אני חושבת שכמו שיש הרבה סוגי אופי של אנשים ,ישנם סוגי אופי של נערים חכמים הנמשכים לדברי חכמה ודעת קצת עם הומור, והרב רביד התברך בכך שהוא לא מעביר רק בהומור אלא עם המון חכמה ומוסר, וגם הרבה תוכחה איפה שצריך, ואני מי שאני, בוגרת האתר 6 שנים פלוס, מכירה היטב את האתר , בזכותו ובזכות השליח הנאמן רביד נגר שבאמצעותו הקב"ה בחר שאתקרב אליו.
חג שמח לכולם ו"פיתקא טובה"


תשובה:(הרב רביד נגר)

תודה על הפרגון בת מלך יקרה , תבורכי אחותי היקרה.

תגיות: ביקורת בונה



שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 5 מתוך 5, דרגו 2

אני עומדת לעבוד בחדר כושר כמדריכת כושר ואני חוששת שזה יפגע לי בשידוך


שאלה:(07/10/2014)

שלום כבוד הרב, אני בחורה דתיה שמגיל קטן מתחברת לעולם הספורט, ולפני שנה נרשמתי למכון כושר ואני הולכת ללמוד להיות מדריכת כושר בעוד כמה ימים, ואת האמת ירדתי ברמת הצניעות בגלל זה, אבל מאוד חשוב לי להקים בית דתי בישראל אבל אני חושבת שהידיעה שאני עובדת במכון כושר תרתיע בחורים דתיים רציניים שגם רוצים זיווג, מה עלי לעשות במקרה כזה?

תשובה:(הרב רביד נגר)

שלום וברכה.

א. את נשמעת בחורה מאוד רצינית וחכמה
ב. שמחתי לשמוע שאת מתחברת לספורט וכושר
ג. אין שום איסור שבת מלך תעבוד במכון כושר (נפרד)
ד. אם מדובר במכון כושר מעורב , זו באמת בעיה לא פשוטה
ה. סביר להניח שידרשו ממך להתלבש בצורה שלא הולמת בת מלך
ו. סביר להניח שההדרכה תכלול מגע בגברים (גם אם מדובר במגע שאינו מגע של חיבה)
ז. אין ספק שהעובדה שאת מתרועעת בחברת גברים תשפיע מאוד על השידוך
ח. האם היית מוכנה שבעלך יעבוד כל היום כשמולו נשים חשופות ומיוזעות?

שאלות ותשובות דומות בנושא:
1) האם מותר לי ללכת למכון כושר ולהתאמן עם מדריך כושר צמוד?
2) אני מאורסת ובן הזוג שלי רוצה ללכת לחדר כושר מעורב מה לומר לו?
3) מותר לי ללכת לחוף מעורב עם בגדים צנועים? או שאסור בכלל?
4) האם מותר לגבר לצלם ריקודי נשים בטענה שהוא טרוד במלאכתו?
5) אני חייבת הרצאות טובות על צניעות לשלוח לחברה שלי , אפשר?
6) האם גבר חייב לשמור על צניעות במקום העבודה? יש הלכות בזה?
7) איפה כתוב שאסור ללבוש חולצה צמודה או חצאית צמודה?
8) אני עובדת במקום עבודה חילוני ואני מרגישה ירידה רוחנית גדולה מאד
9) המדריך שלי במד"א חיבק אותי ואני לא יודעת איך להגיב ומה לעשות?

לסיכום: אם את רוצה להקים בית כשר בישראל , אין בעיה שתהיי מדריכת כושר של נשים בלבד ולא מדריכת כושר של גברים ונשים (זו לפחות דעתי) כי גם אם תתלבשי בצורה צנועה וגם אם יהיה מי שיקל בכל מה שקשור לנגיעה כי לא מדובר בנגיעה של חיבה , האווירה אינה אווירה תורנית , עלולה להיות כאן הכשלת הרבים גדולה מאוד ומעבר לכל זה , כל יום תיאלצי להתמודד עם ניסיונות קשים , לכן אני לא רואה שום היתר לעבוד במקום כזה והזהרתי את כל התלמידים ממכונים מעורבים.








שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

ביקורת בונה - קראתי את התגובה שלך והיא סיפקה אותי לחלוטין ! תודה רבה


שאלה:(07/10/2014)

תודה על התשובה המנומקת היטב עכשיו אני יכול להמשיך לגלוש באורלנוער בלי ייסורי מצפון שמישהו נפגע

תשובה:(הרב רביד נגר)

אני שמח לשמוע אחי , המשך גלישה נעימה נסיך





תגיות: ביקורת בונה



שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

ביקורת בונה - יש לי כמה הערות אישיות להעיר לך מתוך הערכה אליך ולא כדי לפגוע


שאלה:(07/10/2014)

שלום הרב רביד נגר. רציתי להגיד לך תודה על אורלנוער שמחזק אותי. אבל, יש לי כמה דברים שמפריעים לי באורלנוער. אני מקווה שלא תקפיד עליי 1. למה בהרצאות שלך אתה מקריא שאלות שבני נוער כותבים לך ועושה מזה צחוק? כמו השאלה של סלין דאון הילד שכתב לך שהוא מכור לשירים שלה ועוד אתה אמרת שהוא שלח לך הרבה הודעות ומרובם פשוט התעלמת וענית לו רק כדי שיפסיק לשלוח הודעות כי זה בעיה נפוצה של בני נוער. למה היית צריך להגיד את זה? 2. באחת ההרצאות שלך אתה אמרת שטיפלה בך רופאה וצחקת על איך שהיא מדברת. אני לא מבין? אתה הרי תלמיד חכם עצום איך אתה צוחק על אנשים? חלק מהבדיחות שלך באמת ראויות ומתאימות לתלמיד חכם אבל חלק מהם ברמה שלא מתאימה לתלמיד חכם.. וגם הנערה שכתבה לך שחבר שלה פגע בה ואמרת שהיא גרמה לזה שהיא גירתה אותו אני לא יודע איך הגעת למסקנה הזאת יכול להיות שזה נכון ויכול להיות שלא זה בסדר שאמרת את זה בדיעבד. 3. למה לשאלות שמשבחים אותך כמו ״ הרב רביד נגר אתה מחזק אותנו״ אתה עונה יפה למרות ששאלו אותך את אותה שאלה הרבה פעמים? 4. שאלו אותך ״יש לנו לטאה מעל הדלת מה זה אומר שזה סימן טוב?״ וענית שצריך הדברה. אם היו שולחים לך שאלה כזאת ״רביד יונה עשתה עלי את הצואה על החולצה זה סימן טוב?״ אני די בטוח שהיית עונה זה סימן שצריך לכבס את החולצה? אני גם דיי בטוח שאם היו מפרגנים לך בתחילת השאלה היית מפרסם תגובה יותר מתונה ונעימה. אני מצטער אם זה פגע בך זו ביקורת בונה. פשוט קמתי בבוקר עם מחשבה שאני כותב לרביד מה מפריע לי באורלנוער (מתוך הערכה אליך ולא מתוך מטרה לפגוע בך כבוד הרב). חוץ מה-5 דברים האלה אתה בן אדם פשוט מושלם!!!! יש לך הכל בחיים. אני לעומת זאת עפר לרגליך!!! אגב אני אוהב את האתר הזה מאוד.

תשובה:(הרב רביד נגר)

אחי היקר, אני מודה לך מראש על הביקורת הבונה , ניכרים דברי אמת.
אתייחס בצורה נקודתית לכל הערותיך. (הארותיך) אני מעריך מאוד את פנייתך, יכולתי להתעלם ממנה ולטשטש אותה , אבל בחרתי להציג אותה ולפרסם אותה רק כדי להראות לך ולשאר הגולשים שאני בן אדם ואיני מושלם ואני יודע להודות בטעותי כשצריך , תודה שפקחת את עיניי. ברוך תהיה. להלן התייחסות נקודתית להערותיך

למה אתה מקריא שאלות ועושה צחוק מאנשים?
אני מעולם לא מפרסם שאלה אישית שהבחור שעלולים לזהות את האדם שכתב אני תמיד משנה את הנתונים ממש, ואני מבטיח לך שהסיכוי שמישהו ייפגע קלושים.
אבל תמיד מישהו יכול להיפגע , אנחנו בני אדם ולפעמים אנחנו יכולים לטעות.

בעניין הילד שכתב שהוא מכור לשירים חילוניים.
לגבי השירים של סלין דאון, הצגתי את הדברים בצורה אמיתית וביקשתי רשות מהבחור לפרסם את השאלה ברבים בצורה שתועיל להרבה אנשים, רק אחרי שקיבלתי רשות מהבחור לפרסם אז פירסמתי ועשיתי על זה שיעור נשמה טובה.
חוץ מזה , יש הרבה אנשים ששואלים כל יום המון שאלות ואני כותב להם שישתדלו לשלוח פחות שאלות כי השאלות חוזרות על עצמן וזה גוזל ממני המון זמן , כשאני מסביר להם הם מבינים ומתנצלים. ואני לא חושב שזה לא בסדר לומר את זה.

למה אתה מחקה עדות? (רוסיות, תימנים, מרוקאים)
אחי היקר , בקטע הזה אתה צודק , אני לא מושלם , גם אני צריך לתקן ולעבוד על עצמי , אבל לבוא ולומר שלעגתי לעדה מסויימת לשם לעג , זה סילוף של המציאות
המטרה של הסיפור הייתה להעריך כל חלק בגוף שלנו ולהודות לה' יתברך, פשוט לפעמים תוך כדי סיפור המקרה , קורה שאני זורם יותר מדיי עם עצמי ומרשה לעצמי להציג את הדברים בצורה חוויתית עם מעט הומור ולא בצורה משעממת , אתה צודק שלפעמים כדאי לחשוב פעמיים לפני שמנסים להצחיק מישהו , אבל גם אני בן אדם וגם אני לפעמים מספר חוויה כהוויתה בצורה אינסטנקטיבית מבלי לחשוב, ואני מקבל על עצמי להשתדל בזה יותר , בזכותך , אני מקבל את הערותיך באהבה. 
אגב , גם חלילה מישהו נפגע בגלל זה אני מבקש מחילה , אין מטרתי לפגוע.

אתה תלמיד חכם עצום תשתדל לדבר בשפה נקייה.
אחי היקר , הלוואי שהייתי תלמיד חכם , אני אדם פשוט , אבל אם תשים לב מטרתי היא אחת , לעזור לאחרים להיות אנשים טובים , אם לפעמים אני חוטא בצורה שבה אני עושה את זה , אין לי שום בעיה להודות בטעותי ואף לפרסם את הדברים , אני לא מתבייש להודות בטעות , גם אני בן אדם ואני לא מתיימר להיות מושלם אח יקר.
אגב, פעם הייתי מתבטא בצורה חופשית הרבה יותר , היום אני דיי מתון והשיעורים עלו מאוד ברמה אם שמת לב , מי שחושב שאני אדמו"ר או צדיק נסתר טועה,  אני בסך הכל בן אדם פשוט וגם לי מותר לטעות , אני מעריך את ההערה שלך ולקחתי את דבריך לתשומת לבי , פשוט לפעמים אני מתאים את עצמי לקהל וברוב הערים בני הנוער דיי זורמים ודיי חצופים ודיי הומוריסטים ודיי קלילים ככה ש... כדי להשפיע על אחרים לפעמים צריך לדבר בשפה שלהם , בנוסף , כדי להוציא אדם מהבוץ לפעמים צריך להיכנס לבוץ ,,, אז אני זורם איתם בשפתם , זו הדרך שלי להשפיע.
אגב , זו לדעתי הסיבה שהם מרשים לעצמם לדבר איתי חופשי ולספר לי הכל. אם הייתי מתנהג בצורה מעושה או יוצר ריחוק , הם היו סגורים יותר ולא היו משתפים ואז היה לי הרבה יותר קשה לנחש מה הבעיה ולעזור להם לצאת ממנה.

בעניין הנערה שנאנסה.
אם היית מדבר עם הנערה באופן אישי היית מבין שעזרנו לה מאוד. חוץ מזה אני כן חושב שלבוש צנוע עשוי למנוע ניסיונות מיותרים. אם דיברת על המקרה שפורסם בתקשורת , חשוב שתדע שהתקשורת נוטה לסלף הרבה דברים לצורך "רייטינג",
כל מגמתנו הייתה לעזור לנערה במצוקה , הרבה פעמים אנחנו לוקחים באופן אישי בנות שפגעו מינית למרכז לנפגעות מינית (בבית לין) ועוזרים להם לדווח , הרבה פעמים אנחנו מדווחים לרווחה על מקרים של פגיעות במשפחה , כל מגמתנו ומטרתנו היא לעזור ולשמור על הבנות , מי שמנסה להציג אותנו כשמחים לאיד, או כמעודדי אונס , כפי שניסתה התקשורת להציג זאת: "נאנסת , תגידי תודה" אינו אלא מחרחר ריב ומדון ורחוק מהאמת , מי שקצת מכיר את האתר ורואה את כל החסד שאנחנו עושים כאן , מבין שרק טיפש יאמין לדברי ההסתה שנאמרים בתקשורת , זו אגב הסיבה שאנחנו כן מפרסמים תגובות מפרגנות של מבוגרים ובני נוער , כדי לאזן בין פרסומי השקר שמתפרסמים ולתת במה לאנשים השפויים שעוד נותרו לנו בדור הזה , אלה שלא ניזונים מתשקורת ומסילוף האמת. זו הסיבה שאנחנו מפרסמים תגובות חיוביות ופרגונים של בני נוער למרות שכבר פורסמו פרגונים כאלה בעבר. (אגב אנחנו מפרסמים רק אחוז קטן מכל הפרגונים שאנו מקבלים ככה ש...)
שאלה דומה: "נאנסתי ! למה א-לוהים עשה לי את זה?"

בעניין הלטאה שנכנסה לבית או היונה?
אחי היקר, אם היית יודע כמה שאלות טיפשיות שפותחות בפרגון לא פירסמתי היית מבין שכאן אתה טועה בגדול , האתר אמור לשקף את המציאות , אי אפשר להתעלם מכל השאלות הטיפשיות , אז לפעמים אני מפרסם שאלה טיפשית אחת או שתיים ועונה תשובה שתכניס את השואלים לפרופורציות , לא צריך לפחד מכל דבר שקורה בבית , אם נתחיל לחשוב למה למגירה הזאת נכנסו נמלים ולמגירה לא נצא מזה , חוץ מזה אנשים נוטים להילחץ מחתולים שחורים , וכיוצב' אז אנחנו כאן כדי לעזור להם להבין שלא צריך להתרגש מכל דבר , אם לפעמים אנו עושים את זה בהומור ועונים תשובה כמו: "זה אומר שהחלון היה פתוח" או "צריך להזמין הדברה" אני לא חושב שמישהו צריך להיפגע. אנשים מבינים שלא צריך להתרגש מכל דבר

לסיכום: אחי היקר , אני בטוח ששמת לב שמטרת האתר היא לעזור ולהיות אוזן קשבת לבני הנוער , באתר בני הנוער מקבלים הרבה מעבר לתשובות הלכתיות , הם מקבלים מענה חם ואוהב והאתר הפך להיות "קהילה חמה" שמסייעת לאלפי בני נוער להיות חלק מקבוצה אחת גדולה (הכוללת מאות אלפי בני נוער) בכל רחבי הארץ והעולם. עם השנים , הפכה הקהילה להיות נחלת הכלל ונועצים בנו המון אנשים
 (זוגות נשואים ואנשים מבוגרים) כפי שאפשר לראות באתר מהשאלות שמתפרסמות.
רק היום פנתה אלינו אשה בת 43 שבסך הכל הייתה זקוקה לאוזן קשבת ולעצה טובה , לאחר גירושין לא נעימים. לפני כמה שנים פנתה אלינו נערה בת 14 שנפגעה מינית ע"י אדם מבוגר מאוד והפנינו את המקרה שלה לרווחה ולמשטרה , בעבר פנתה אלינו נערה שאח שלה פגע בה מזה 7 שנים וגם בזה טיפלנו באופן אישי כאילו היינו אחיה הגדולים של הנערה והפנינו אותה לבית לין (מרכז לנפגעות מינית)
אנחנו לא צריכים לספר על זה אבל אולי כשאחרים יקראו על זה וישמעו על זה הם ידונו אותנו לכף זכות במקום לחשוב שמטרתנו היא לפאר את שמנו ו\או לפגוע באחרים. מטרתנו אחת , לקדש שם שמים , להאהיב את התורה וללמד חכמה ומוסר את בני הנוער , כיבוד הורים , אהבת ישראל וכיוצב'. אבל בסופו של יום אסור לאף אחד לשכוח שגם אנחנו בני אדם וגם אנחנו טועים , אנחנו לא מושלמים ואם למישהו יש הערות נוספות או הארות , נשמח לקרוא אותן ולהתייחס בכובד ראש. תודה רבה








שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

טלפון כשר - מותר לי למכור את הפלאפון הטמא ולקנות כשר?


שאלה:(07/10/2014)

שלום כבוד הרב, אני בע"ה מתכוונת להעיף את הטלפון הטמא ולקנות טלפון כשר. השאלה שלי היא מה לעשות עם הטלפון הטמא? למכור? לשבור? אם אפשר תשובה מהר כי, בקרוב אני יתפטר ממנו בע"ה.

תשובה:(הרב רביד נגר)

אני חושב שאת הפלאפון הטמא תמכרי לגוי , אין צורך לשבור אותו , בעניין המכירה
יש כמה בעיות שהובאו בפוסקים , בעיות כגון:

א) "בפני עוור לא תתן מכשול"
ב) "מסייע לעוברי עבירה"

אולם , למרות הבעיות ההלכתיות שהצגנו לעיל , מעיקר הדין אין בעיה למכור פלאפון לא כשר לאדם שגם ככה יכול להשיג את אותו מכשיר במקום אחר. וכתב בשו"ת מהר"ל דיסקין קונ"א סי' קמה' שליכא בפני עיור כשיש הפסד ממון.

לסיכום: מי שרוצה למכור את הפלאפון הטמא שלו לאחרים מותר לו ועדיף שימכור לגוי
אבל אין איסור למכור גם לאדם שלא שומר תורה ומצוות כל זמן שגם ככה הוא מתכוון לרכוש מכשיר כזה במקום אחר. עיון בתגובה הבאה יועיל: "למי כדאי למכור פלאפון?"

נ.ב - למרות ההיתר אם מוכרים ליהודי שאינו שומר תורה ומצוות עדיף כבר לבת ולא לבן כי בת אינה מצווה על ביטול תורה ויש מקום להקל יותר בכל איסורי הראייה בבת







שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

חומרות וסיגופים - המשודך שלי לא שומע שירים ולא אוכל גלידות


שאלה:(07/10/2014)

שלום לרב.. אני בת 26 ואני יוצאת עם בחור כבר 3 פגישות הוא ירא שמיים חרדי והכל אבל יש כמה פרטים שמפריעים לי כמו למשל שהוא לא שומע שירים כי בית המקדש חרב ויש לו קצת עיניין של החמרות וסיגופים, מה הרב חושב על זה? לי אישית קשה עם זה שלא יהיה לי שירים בבית כי זה מבחינתי עבודת השם, נגיד בשבת הוא ויתר על גלידה והבנתי שזה קצת עיניין של סיגוף למרות שלא היה מסוגל לומר לי זאת בפה מלא , מה הרב חושב? תודה רבה.

תשובה:(הרב רביד נגר)

אחותי היקרה.

א. אדם נמדד ע"פ מידותיו ולא ע"פ חומרותיו , למרות שאני מכבד את בחירותיו
ב. אם הוא מתוקן בכל מידותיו , אני יכול להבין את חומרותיו, אם לא.. אז... חבל...
ג. קשה לי להאמין שבחור בגילאי ה-30 כ"כ מתוקן שכל מה שנשאר לו זה החמרות
ד. אם הוא כזה פרוש , שיחפש לו "פרושה" שלא שומעת שירים ולא אוכלת גלידות
ה. אם היית אומרת לי מי הרב שלו ו\או באיזה ישיבה הוא לומד , הייתי יכול לכוון יותר
ו. אם זו דרכו בקודש , סביר מאוד להניח שהוא יחמיר בדברים נוספים אחרי החתונה
ז. יכול להיות שהוא לא אכל את הגלידה כי פשוט לא התחשק לו , צריך לברר זאת.
ח. בכל מקרה צריך לדון אותו לכף זכות ולברר הדק היטב עם הרב שלו במה מדובר.

חומרות?! סיגופים?! לא על חשבון אחרים!
הרבה אנשים מתחזקים ומחמירים על חשבון הזולת דבר שגורם לחילול ה' גדול ומבעיר את אש המחלוקת , כגון: אדם שמחמיר לאכול בד"ץ ומרים קולו על הוריו ומזלזל בהם ח"ו, אדם שמנהיג עצמו בחומרות יתירות כשאשתו בכלל לא במדרגה שלו, והוא פורש ממנה כל השבוע ואינו נוגע בה מטעמי "פרישות וקדושה" , רוב הצדיקים האלה נשארים לבד עם עצמם ואין רוח ההלכה נוחה מהם , התורה חפצה שאדם יחיה בשלום עם אשתו ובני משפחתו ולא יהיה פרוש עם עצמו , מי יודע אולי הוא ניצוץ של "בן עזאי" בכל מקרה אני באופן אם הדברים הנ"ל מפריעים לך (ובצדק) אני לא חושב שיש טעם שתמשיכו, אם תרצי שאשוחח עם הבחור ואעזור לך לקבל כיון נכון בחיים אשמח לעשות זאת.

כשקופצים מהר מדיי , נופלים לעצבות לא פחות מהר.
יש הרבה בעלי תשובה שבוערת בהם אש לה' אבל אחרי כמה שנים הם מוותרים על הסיגופים והחומרות ונופלים אפילו בעיקר הדין , הניסיון מוכיח שהסגפנים מצליחים לסגף את עצמם בישיבה , אבל ברגע שהם נכנסים למעגל החיים , או שהם מתרסקים או שהם נופלים לעצבות , ייאוש , דכדוך ומרה שחורה , וזה שורש כל העבירות , לכן אם את רוצה בחור שמח וירא שמים באמת , תבחני אותו ע"פ מידותיו ולא ע"פ חומרותיו. בנוסף הייתי מציע שתשאלי אותו אם הרב שלו שומע שירים? אוכל גלידות? 
מעניין יהיה לשמוע מה תהא תגובתו. וכי הרב לא משתתף בבריתות? בר מצווה? חתונות? שמחת בית השואבה? לא שר שירי שבת? לא מענג את השבת? לא נראה לי כל הסיפור הזה , חוץ מזה אם הרב שלו כן שומע וכי הוא גדול מרבו? לי זה נראה מוזר.

לסיכום: יכול להיות שהוא צדיק גדול (למרות שקשה לי להאמין שזה יחזיק לאורך זמן) יכול להיות שהוא ניסה להקסים אותך ולהרשים אותך ויכול להיות שיש לו שאיפות גבוהות וזה נפלא אבל קצת מוגזם מדיי לטעמי , לכן אם אינך חפצה לחיות חיי פרישות ונזירות , תחפשי לך שידוך אחר שהוא בעל מידות טובות וקובע עיתים לתורה.   

נ.ב - הרבה לפני פרישות מגלה הרמח"ל שיש שלבים בסולם , תחילה זהירות , אח"כ זריזות , אח"כ נקיות , אח"כ פרישות. כשתלמדי מעט על השלבים הנ"ל תביני שמי שקופץ לפרישות בטרם תיקן את השלבים הקודמים כנראה שאין בו יישוב הדעת חלילה
אבל אם הוא התחזק בהדרגתיות ופעל ע"פ כל השלבים , אשריו , שיחפש לו פרושה.







.








שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

גירושין - בעלי מגלה סימני אלימות חריפים אני חוששת


שאלה:(07/10/2014)

שלום הרב רביד , אני ובעלי נשואים שנתיים ולפני החתונה יצאנו שלוש שנים הוא גדל בבית מאוד קשה עם אלימות כלפי אמא שלו ההורים שלו גם גרושים. אני סובלת ממנו אלימות מילולית קשה מאוד הוא מקלל לא מכבד ומתקרב מאוד לאלימות פיזית. אני כמה פעמים עזבתי את הבית וחזרתי כי הוא הבטיח להשתנות ולא הצליח נתתי לו אין ספור הזדמנויות להשתנות וזה לא קרה כעת אנחנו שוב בפרידה ארוכה יותר מכל הפעמים של כמה חודשים הוא מאוד רוצה לחזור ולא להתגרש הוא פנה לטיפול של שליטה בכעסים שלו אני מפחדת לחזור אליו כי אין לי את הביטחון שהטיפול יצליח ובאמת לא יהיו לו התפרצויות בעתיד. אני חייבת לציין שאין לי ילדים אני מפחדת להביא ילדים בגלל ההתנהגויות שלו האם להמשיך בתהליך הגירושין?

תשובה:(הרב רביד נגר)

שלום וברכה.

א. הכעס היא אכן מידה רעה ומגונה.
ב. בעל אלים הוא בהחלט בעל מסוכן ולא נעים.
ג. אלימות מילולית לא פחות מכאיבה מאלימות פיזית.
ד. אני לא מוסמך להחליט , מי שמוסמך להחליט זה בית הדין.
ה. גשי לבית הדין הקרוב לאיזור מגוריך ותבקשי מהם להזהיר אותו.
ו. העובדה שבעלך עבר ילדות לא פשוטה לא מתירה לו לפגוע בך או לאיים.
ז. אם את באמת רוצה שבעלך יתעדן , תדאגי שיהיה לו קשר לשיעורי תורה.

לסיכום: אני באופן אישי מתנגד מאוד לגירושין , לדעתי זוגות צריכים להתמודד.
אולם , במקרה של אלימות ו\או סכנה וודאי שראוי לנקוט בכל אמצעי הזהירות.
תפני לבית הדין ותתנו את המשך הזוגיות בטיפול רגשי מקצועי , אם הוא יהיה
מוכן , תני לו צ'אנס נוסף. אני תמיד מאמין בצ'אנס נוסף, אל תשכחי שהוא בעלך.

נ.ב - "בראתי יצר רע בראתי לו תורה תבלין". אם תדאגי שבעלך יהיה בן תורה
תוכלי לחיות בבית בשלום ובשלווה , כל זמן שהוא רחוק מהתורה יקשה עליו מאד
לעבוד על המידות שלו , התורה מעדנת את האדם ומצילתו מן הכעס. בהצלחה.







.







שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

יש לי שאלה שאני לא רוצה שכולם יראו זה משהו אישי


שאלה:(07/10/2014)

הרב שלום!(: קודם כל רציתי להגיד ממש כל הכבוד על המסירות נפש והשליחות המדהימה שאתה עושה! אין ספק שאתה מחזק המון צעירים בעם שלנו! והלוואי וה' ימשיך לתת לך כוח להמשיך עם השליחות המדהימה שאתה עושה.. אני מאד רוצה לשאול אותך כמה שאלות שאני זקוקה להכוונת רב בהם אבל אני לא רוצה שהם יתפרסמו כאן ברבים.. האם זה אפשרי שרק אתה תראה בלי שכולם יראו מה כתבתי?

תשובה:(הרב רביד נגר)

שלום וברכה.

א. תודה רבה על הפרגון
ב. אנו מקבלים מאות ולפעמים אלפי פניות בשבוע
ג. אנו מעדיפים לענות על שאלות שמועילות לכלל הציבור
ד. אם נענה רק על שאלות אישיות , לא יעלו שאלות חדשות לאתר
ה. יש לך אפשרות לשאול בעילום שם ולשנות מעט כדי שלא יזהו אותך
ו. אם בכל זאת יש לך שאלות ממש אישיות תוכלי לשאול בצור קשר באתר

יש שאלות דחופות ויש שאלות שיכולות להמתין.
יש מקרים דחופים שאנו משתדלים לענות עליהם בהקדם
ולפעמים כתוצאה מעודף לחץ לא תמיד אנחנו מספיקים לענות לכולם
ויש שאלות שלשואלים נראות דחופות , אך לנו יש שיקולים אחרים ואנו יודעים
להבדיל בין שאלות חשובות לשאלות חשובות פחות , השואלים תמיד חשובים אבל
השאלות לא תמיד חשובות , ככה ש... צריך לדעת שלא על כל דבר אנו עונים.

שאלות ותשובות דומות:
1) כמה שאלות אני יכולה לשאול אני לא רוצה להכביד?
2) איך אפשר לזרז את קבלת התשובה? לפעמים לוקח הרבה זמן.
3) איפה אני יכולה לקבל מענה הלכתי ולמה לא תמיד אתם עונים לי???

לסיכום: רוב השאלות ששואלים באתר לא מקבלות מענה מהיר, היות ועל רוב ככל השאלות כבר ענינו באתר וכל מה שצריך לעשות זה לחפש תגובות שכבר נענו
בנושא בשו"ת של אורלנוער , אנו מעדיפים לענות על שאלות שמועילות לכלל הציבור ולא רק לאנשים בודדים. אם יש למישהו שאלה אישית הוא שואל בצור קשר ואנחנו משתדלים לענות לו בימים הקרובים.

מוקד ההלכה - ארגון יודעי בינה בשיתוף אורלנוער ורביד נגר
.




שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

לצאת עם ברסלבר או לא? אני דיי מתלבטת


שאלה:(06/10/2014)

כבוד הרב יש בחור מהעיר שלי שלומד בישיבה ביבנאל של המוהרא"ש ולפני הוא למד בישיבה של הרב זמיר כהן, שמעתי עליו המון דברים טובים וניסו גם לשדך בינינו וקרה שקבענו פגישה ובסוף לא רציתי כי התברר שהוא מתחבר לברסלב עם כל ההנהגות הכלולות בכך, שזה אומר ראש השנה לטוס לאומן, לגור ביבנאל (אולי הוא יסכים אחרת) בכל מקרה אני נמצאת בעטרת כפי שהרב יודע, ואני לא משתייכת לברסלב אבל יש ממש מציאת חן, מה הרב אומר?

תשובה:(הרב רביד נגר)

אחותי היקרה.

א. לעניו"ד אין שום דבר רע בברסלב , להיפך.
ב. אני באופן אישי מאוד אוהב את מוהרא"ש וקהילתו.
ג. בעניין הטיסות לאומן בר"ה , זו עבר החלטה שלך לא שלי.
ד. בכל מקרה לא הייתי שולל בגלל ברסלב או בגלל ההנהגות שלהם.

לסיכום: אם שמעת עליו דברים טובים והוא בן תורה ומוהרא"ש סומך את ידיו עליו , אני במקומך לא הייתי חושב פעמיים. בכל מקרה, אני מציע שתתייעצי עם הרב הלפר בנושא.
אל תעשי שום צעד בלי לעשות דעת תורה כי זה נראה כמו עקיפת סמכות כזאת לעניו"ד.








.






שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

איך אפשר לתקן טעויות חמורות של טהרה ונידה?


שאלה:(06/10/2014)

שלום כבוד הרב! רציתי לשאול איך אפשר לתקן עבירות שקשורות לנידה וחוסר טהרה שנעשו בעבר? הבנתי שיש תעניות שצריך לעשות ופדיון נפש. אשמח להסבר מפורט ולעזרה! כמובן שאני חוזרת בתשובה ואני לא רוצה לחזור על דברים נוראיים אלו שוב. זה יושב לי על הנשמה בידיעה שלא התנקיתי..תודה!

תשובה:(הרב רביד נגר)

שלום וברכה.

א. אם את אשה נשואה תקפידי מהיום והלאה לשמור על טהרת המשפחה כדת
ב. אם אינך בקיאה בהלכות טהרת המשפחה , תבקשי מרבנית שתלמד אותך
ג. הכי טוב יהיה אם תארגני בבית שלך שיעור טהרה לנשים נשואות זה מעולה
ד. את מוזמנת ליצור קשר עם אשתי היא תעזור לך בזה מאוד (ללא תשלום כמובן)
ה. צירפתי לך סרטון נפלא שנקרא סוד הטהרה תצפי בו ובע"ה תקבלי טיפים
ו. כל התיקונים - תגובה נפלאה המסכמת דברים בנושא תיקונים - לחצי כאן

לסיכום: התיקון הטוב ביותר הוא לשמור על צניעות וטהרה ולהתרחק מהכשלת הרבים , כמו כן , לאחר שתצליחי לשמור טהרה וצניעות תקופה ארוכה אז יהיה שייך לדאוג לתיקונים נוספים , כרגע תתמקדי בסור מרע ובע"ה בהמשך נעזור יותר.







שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

עם ישראל זקוק לרב כמוך אתה אדם טוב עלה והצלח כבוד הרב


שאלה:(06/10/2014)

לכבוד הרב היקר! אכמ"ל כמה אהבה לי אליך, וכמה שעמ"י זקוק לרב. וכמה שמחה יש להקב"ה ממעשי הרב!
אני רק רוצה לברך את הרב שאי"ה שלכבודו יתרחבו המוסדות, הן ישיבה וכו' שיזכה לצניעות וענווה הוא בניו וכל משפחתו. שחלילה לא תהיה עין הרע על הרב ח"ו. שמתוך הצניעות והענווה הרב ימשיך את דרכו בקודש.

באהבה ויראה !

תשובה:(הרב רביד נגר)

ברוך תהיה נשמה , תודה רבה על הפרגון והכל , ריגשת אותי.
יהי רצון שיקויים בך , כל המתפלל על חברו נענה תחילה , שנה טובה נסיך...






שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

על איזה שם הרב הכי ממליץ? עלמה רוני מאיה או נעמה?


שאלה:(06/10/2014)

שלום הרב רביד.. ילדתי לפני שבוע ויומיים.. ביום שבת ועדיין לא בחרנו שם לילדה. אני ממש רציתי עלמה ובעלי מאיה... חשבנו גם על נעמה ועל רוני. תודה מראש!

תשובה:(הרב רביד נגר)

שלום וברכה , בחירת שם לבת אמורה להיות דבר פשוט ולא מסובך
שרה , רבקה , רחל , לאה , אסתר , אביגייל , נעומי , רות , מיכל וכיוצב'
אולם , לצערנו בדור המחודש אנשים מחפשים כל מיני שמות חדשים
בחינת: "חדשים מקרוב באו לא שערום אבותיכם". לדעתי אין צורך לחפש
שמות מחודשים , לא חסר שמות נפלאים עם אזכורים מקראיים.

מה דעתי על השמות שבחרתם?
השם עלמה הוא שם חדש ומחודש.
השם מאיה , לכתחילה לא מומלץ.
השם נעמה , אפשר אבל יש שחששו.
השם רוני , שם נחמד מאוד.

אני מצרף לכם קישורים לתגובות שעניתי בעבר בנושא.
1. "מה דעתך על השם אלמה או עלמה?"
2. "מה עדיף? השם מאיה או מיה?"
3. "מה דעתך על השמות יעל, נעמה, הלל?"
4. "מה דעתך על השמות , עמית , רוני , נעמה , שקד ונועה?"
5. "האם זה נכון שמי שיש לו בשם את האות ר' זה לא טוב?"

לסיכום: לקריאת טיפים נפלאים בנושא השמות לחצו כאן: "איך בוחרים שם?"
כל השמות שבחרתם יכולים להתאים , השם הטוב ביותר הוא השם ששניכם הכי מתחברים אליו , שם שגורם לכם לריב אחד עם השני הוא לא שם מומלץ. בהצלחה




שלח לחבר קריאה בניפרד
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0
שאלות ותשובות נוספות

סיפורים מהרצאות

Beautiful Stories

מאמרים חדשים

New Articles

זמני השידורים באתר

Broadcasting Schedule

שם הרב נושא יום הדרשה שעה
הרב ארז מלכא הלכה ושאלות ותשובות חמישי 19:15
הרב רביד נגר שיעור מוסר מצחיק ומעניין ראשון 21:15
הרב רביד נגר שיעור המוסר המרכזי מרחובות שלישי 20:45
הרב רפאל זר שיעור המוסר מאור יהודה חמישי 21:00

דווח על בעיה