(בסכומים גבוהים של 300 400 שקל לערב)
רציתי לשאול האם צריך לעשר רק מהמשכורת או גם ממה
שנכנס לי מהטיפים? תודה מראש. - רבניםנט" />

שלח לחבר

בס"ד
רבנים.נט

ברוכים אתם בבואכם

חדשות האתר:


פינת הנשים

שלח שאלה לרבנים

הוסף שאלה


הלכות בשמירת העיניים:
אַל תִּהְיֶה קִיצוֹנִי

הלכות בשמירת הלשון:
כיצד להתחזק בשמירת הלשון

האם עלי לתת מעשרות גם מטיפים שאני מקבלת?


שאלה:(19/02/2017)

לרב שלום , אני עובדת במלצרות ובנוסף למשכורת החודשית
ישנם טיפים שאני מקבלת (בסכומים גבוהים של 300 400 שקל לערב)
רציתי לשאול האם צריך לעשר רק מהמשכורת או גם ממה
שנכנס לי מהטיפים? תודה מראש.

תשובה:(הרב רביד נגר)

אחותי היקרה.
א) מעשרות היא מצווה גדולה שמזכה את האדם בעשירות
ב) מעשר נותנים מכל הכסף שמרוויחים כולל מהטיפים.
ג) כמלצרית חשוב מאוד שתשתדלי לשמור על גדרי הצניעות. 

האם חייבים להפריש מעשרות או שזה מנהג?
נחלקו הפוסקים מהו מקור המצווה לתת מעשר כספים.
מעטים מהפוסקים סבורים שמדובר בחיוב מן התורה.

(תוספות תענית ט.). יש סוברים שהחיוב מדרבנן (ט"ז יו"ד שלא, לב).
ויש הסבורים שהחיוב ממנהג ומעיקר הדין לא חייבים
  (ב"ח).


מהיכן לומדים שצריך לעשר?
יש מצווה להפריש מעשר מכל רווח שיש לאדם,
שנאמר:
(דברים יד', כב') "עַשֵּׂר תְּעַשֵּׂר אֵת כָּל תְּבוּאַת זַרְעֶךָ
הַיֹּצֵא הַשָּׂדֶה שָׁנָה שָׁנָה". מהפסוק לומדים שצריך לעשר
תבואה בלבד
, אבל רווחים ומשכורות מהיכן לומדים?
תלמוד לומר "אֵת כָּל", שהיה יכול לומר הכתוב "את
תבואתך" ולמה נאמר "אֵת כָּל", ללמדנו שצריך להפריש
מעשר מכל דבר שאדם מרוויח בו.
(כולל טיפים ומשכורות)


הערה: מעשרות היא מצווה חשובה עד מאוד וע"פ רוב
היא מצווה מדרבנן. שמירת גדרי הצניעות (שמירת נגיעה)
היא מצווה חשובה ביותר ובפרט שיש פוסקים שפסקו 
שנגיעה אסורה של חיבה היא איסור מהתורה (רמב"ם) 

לסיכום: צריך לעשר גם מהטיפים , אשריך שאת זוכה
לקיים מצווה חשובה שכזאת. זו אחת המצוות שהקב"ה
אמר עליה במפורש: "וּבְחָנוּנִי נָא בָּזֹאת אָמַר ה' צְבָ-אוֹת
אִם לֹא אֶפְתַּח לָכֶם אֵת אֲרֻבּוֹת הַשָּׁמַיִם וַהֲרִיקֹתִי לָכֶם בְּרָכָה
עַד בְּלִי דָי". וכן כתב הרמ"א
(יו"ד רמז, ד) למעשה, שהנותן
מעשר כספים נעשה עשיר, ומותר לבחון את ה' בזה.


נ.ב - מי שמקפיד על מעשרות ולמרות הכל אינו זוכה
לעשירות , שיבדוק להיכן הוא תורם את כספו. הרבה
פעמים אנשים תורמים לקרובי משפחה שאינם באמת
נזקקים ואינם באמת עניים. ולכן אינו מעשיר מהמעשר.





שלח לחבר
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0