שלום לרב רביד, אני לאחר משבר בנישואין של בגידה מצד הבעל. עברנו טיפול ועדיין קשה לי מאד. כל שנות נישואינו הלכתי עם כיסוי ראש מלא, עד היום, ואני מרגישה שזה לא שווה את זה. שלאחר המעשים הנבזיים של בעלי אין טעם בכיסוי הראש, זה לא שמר לי על הבית אז למה שאמשיך לשים??? אני מרגישה מכוערת עם זה לאחר מעשיו, וכן הייתי רוצה להיות נראית יותר, גם בעיני אחרים שהוא יקנא מה הטעם לכסות ראש אם הוא מרשה לעצמו להסתכל על אחרות. נמאס לי מזה ואני לא שלמה יותר עם המצווה הזאת!!!! לא רוצה להמשיך בזה יותר האמונה שלי נפגעה. הבגידה נמשכה כשנה וחצי, לא משהו חד פעמי. עברה שנה מאז ועדיין אין לתאר את הצער ושברון הלב שלי שמשפיע עד היום. - רבניםנט" />

שלח לחבר

בס"ד
רבנים.נט

ברוכים אתם בבואכם Incorrect URL

חדשות האתר:


פינת הנשים

שלח שאלה לרבנים

הוסף שאלה


הלכות בשמירת העיניים:
מִי הוּא רָשָׁע

הלכות בשמירת הלשון:
מהי שותפות מזיקה

כיסוי ראש ! בעלי בגד בי ולא בא לי יותר לשים כיסוי ראש


שאלה:(01/11/2021)

שלום לרב רביד, אני לאחר משבר בנישואין של בגידה מצד הבעל. עברנו טיפול ועדיין קשה לי מאד. כל שנות נישואינו הלכתי עם כיסוי ראש מלא, עד היום, ואני מרגישה שזה לא שווה את זה. שלאחר המעשים הנבזיים של בעלי אין טעם בכיסוי הראש, זה לא שמר לי על הבית אז למה שאמשיך לשים??? אני מרגישה מכוערת עם זה לאחר מעשיו, וכן הייתי רוצה להיות נראית יותר, גם בעיני אחרים שהוא יקנא מה הטעם לכסות ראש אם הוא מרשה לעצמו להסתכל על אחרות. נמאס לי מזה ואני לא שלמה יותר עם המצווה הזאת!!!! לא רוצה להמשיך בזה יותר האמונה שלי נפגעה. הבגידה נמשכה כשנה וחצי, לא משהו חד פעמי. עברה שנה מאז ועדיין אין לתאר את הצער ושברון הלב שלי שמשפיע עד היום.


תשובה:(הרב רביד נגר)

שלום וברכה.
א. הצטערתי לשמוע שכך בעלך התנהג.
ב. את הכיסוי ראש אינך שמה בשבילו.
ג. ע"פ הזוהר כיסוי הראש מושך לך שפע.
ד. אנחנו לא מקיימים מצוות לפי מצב רוח.
ה. כדי להתחבר למצוות צריך להתחבר לה'.

משל: תחשבי רגע מה יקרה אם חייל בצבא
יחליט שהוא לא בא מחר עם מדים, כי הקצין
שלו עצבן אותו. הרי ברור לכל בר דעת שהוא
יעלה למשפט וישא בתוצאות של מעשיו נכון?
כך כולנו חיילים של ה'. וכשם שחוקי הצבא
לא נתונים לשינוי ע"פ מצב הרוח או לפי מה
שאני חושב על המפקד. כך חוקי ה' יתברך
לא נתונים לשינוי לפי מצב הרוח. גם אם המפקד
ממש ביזה אותי ופגע בי. אני יכול להתלונן עליו
והוא גם יעלה למשפט, אבל זה לא פוטר אותי
מהחובה ללבוש מדים ולקיים את חוקי המטכ"ל.
והנמשל ברור.

הרחבה: שער אותיות עשר סוד המלכות
וידוע שאין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי
לכן כאשר אשה מסתירה את השיער זוכה
שתאיר בה ספירת המלכות. אולם, באותה
מידה כאשר אשה מגלה את ראשה. אזי 
אותיות שער הופכות לאותיות רשע וכל 
השפע הופך לפשע. כי ע"פ הזוה"ק ישנם
חיצונים (רשעים) שה' ברא בעולם, שכל מי
שלא עושה רצון ה', יש להם רשות לינוק
ממנו את השפע ואינו ראוי לברכה. וזה סוד
ולאברהם הטיב: "בעבורה" כלומר, כל השפע
של הבית תלוי באשה. כמו כן מובא בגמרא
"אמר להו רבא לבני מחוזא" אוקירו לנשייכו
כי הכי דתתעתרו" (תרגום: "כבדו את הנשים
שלכם כדי שתתעשרו") מכאן שכל העושר
של הבית (הרוחני והגשמי) תלוי באשה !

צניעות: אם אשה הייתה מכסה את הראש רק
מטעמי צניעות, אזי גם אשה רווקה הייתה צריכה
לכסות את ראשה. ונכון שמובא בהלכה שלא תלכנה
בנות ישראל פרועות ראש, אחת רווקה ואחת נשואה
וכך נהגו בתימן. אולם, רוב הפוסקים מתירים לאשה
רווקה ללכת בגילוי הראש אולם טוב שתאסוף את 
שיערה. בכל מקרה הטעם הוא הרבה מעבר לצניעות

מעשה: מסופר על זוג אוהבים שעם השנים האשה
חלתה במחלה קשה והחל לנשור שיער ראשה. בעלה
ניגש לדרוש בעצתו של הצדיק. הצדיק שאל אם היא
נהגה לכסות את ראשה כהלכה. הבעל ענה שהיא 
מכסה את ראשה אבל לא את כל הראש. הבטיח
הצדיק שאם תקבל על עצמה לכסות את ראשה
לשם שמים כפי שהתורה מצווה הוא יתפלל עליה
שהנשירה תיפסק והשיער יתחזק (נגד הטבע, שהרי
כיסוי הראש גורם פעמים רבות לנשירה גם בלא חולי)
וכך היה, כיון שהסכימה לכסות את ראשה, הצדיק
התפלל בעבורה, המחלה נבלמה והשיער חזר לצמוח
ונעשה מזה קידוש ה' גדול. 

מעשה היה באשה שלא היו לה ילדים קרוב ל-10
שנים ודרשה בעצת הצדיק ושאלה מדוע אין לי ילדים
שאל אותה הצדיק, האם את מכסה את ראשך? ענתה
לו שהיא מאוד רוצה אבל בעלה לא מסכים לה. הצדיק
ביקש לדבר עם בעלה ושאל אותו, האם הוא יהיה מוכן
להסכים? ובשכר זה יברך אותו הצדיק בזרע קודש? 
הבעל הסכים. האשה כיסתה את ראשה וחודש אחרי
זכתה לפרי בטן והדברים ידועים ומפורסמים.

לסיכום: עד עכשיו כנראה חשבת שאת עושה
את זה בשביל בעלך ולכן הייתה זו מעין "אהבה
שתלויה בדבר" ועכשיו כשבעלך חטא אינך חפצה
עוד לכסות את ראשך. אולם, מהיום תביני שהמצוות
שאת עושה אינן בשביל בעלך, אלא בשבילך ולטובתך
אם תפנימי את זה, החיים שלך ייראו אחרת ולא תהיי
עסוקה בלרצות אחרים או לעשות משהו בשביל מישהו.

נ.ב - גבר לא שם ציצית כי אשתו מבקשת, גבר לא שם
כיפה לכבוד אשתו, גבר לא מתפלל שלוש תפילות ביום
בגלל שאשתו מכריחה אותו. הוא עושה את זה כי ה' 
ציווה אותו. אנחנו לא מקיימים מצוות בשביל אף אחד רק
בשביל ה' ולטובתנו, כי המצוות הן השמירה שלנו והקשר
היציב שלנו עם ה', הן אלה ששומרות עלינו ועל המסורת
שלנו וכך אנו זוכים שהילדים שלנו יהיו שמורים ויעשו גם
הם את רצון ה' בעולם. אבל אם כל אחד מאיתנו יקיים 
מצוות לפי מצבי רוח, מה ישאר מהתורה והיהדות שלנו?
...
  

 




שלח לחבר
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0

דווח על בעיה